Penki eksperto patarimai, kaip prižiūrėti odą šaltu oru

уход за кожей в холодную погоду

Dėdami maudymosi kostiumėlius, golfo batus ir marškinius su filtru, išsiimdami megztinius, batus ir ilgas kelnes, neturime pamiršti, kad žiemos orai gali būti tokie pat atšiaurūs mūsų odai kaip ir vasaros orai. Žmonės, gyvenantys šaltame klimate, gali susidoroti su žalingu šalto oro ir mažos drėgmės poveikiu, laikydamiesi kelių kasdienių įpročių. Laikykitės kai kurių žiemos odos priežiūros patarimų.

Naudokite apsaugos nuo saulės priemones

Nors saulės UV lygis žiemą yra daug mažesnis, vis tiek esame veikiami kenksmingų UVB spindulių, nes sniegas ir ledas atspindi 85 proc. saulės spinduliai, tarsi padidinamasis stiklas. Ir kas 1000 metrų virš jūros lygio, UV lygis padidėja 5–10 %, todėl šiose odos vietose kyla didesnė nudegimo saulėje rizika.

FDA rekomenduoja naudoti plataus spektro apsaugos nuo saulės priemones, kurių 30 50 SPF kas 2-3 valandas lauke, ypač jei dieną esate ant šlaitų ar ant ledo. Nepamirškite akių; Būtinai dėvėkite akinius arba akinius su dideliais lęšiais ir 100% apsauga nuo UVA ir UVB. Raskite *** lūpų balzamą ir naudokite jį reguliariai.

Nepamirškite valgyti vitamino D turinčio maisto ar vartoti vitamino D papildus, o tai ypač svarbu žiemą. Sutrumpėjus šviesiam paros laikui, vitamino D kiekis mažėja daugeliui, ypač šiaurinėse platumose. Vitaminas D, kuris gaminamas odoje, yra būtinas ląstelių dauginimuisi, diferenciacijai ir apoptozei, kad oda būtų sveika. Vitaminas D taip pat būtinas imuninei funkcijai palaikyti.

Gerkite daug vandens

Galite kasti ar valyti sniegą nuo automobilio arba sportuoti lauke. Bet kokiu atveju, jei pradedate drebėti, neaiškiai kalbate, sulėtėja širdies ritmas ar kvėpavimas arba prarandate rankų, kojų ir veido pojūčius, tai reiškia, kad patiriate šalto streso. Jūsų kūnas tai kompensuoja pritraukdamas kraują, kad apsaugotų turimą šilumą, todėl jūsų oda ir galūnės tampa jautresnės su šaltu oru susijusiems odos ir nervų pažeidimams, tokiems kaip nušalimas, hipotermija ar pėdų įdubimas. Šaltis gali atsirasti net esant aukštesnei nei nulio temperatūrai, nes drėgmė ir vėjo greitis vaidina svarbų vaidmenį.

Drėgmę sugeriantys vilnoniai drabužiai padės išlaikyti hidrataciją. Tai sudėtinga, nes šaltas oras sumažina troškulį iki 40%, todėl galite nejausti troškulio arba manyti, kad jums reikia vandens, net jei kvėpuodami prarandate vandens molekules. Net 1 % dehidratacijos gali pakenkti mūsų gebėjimui reguliuoti termoreguliaciją ir padidinti periferinį vėsinimą, taip sumažinant kraujo tekėjimą į odą. (įtaisyta) jūsų odos antioksidantų sistema. Saulės sukeltas fotopažeidimas sukuria laisvuosius radikalus, todėl organizmas verčiamas naudoti savo antioksidantų gamybos ir baltymų atstatymo metodą. Per didelis poveikis paveikia šias natūralias sistemas ir gali sukelti nuolatinę saulės žalą – odos tekstūros pokyčius, nenormalų odos augimą, pablogėjusį žaizdų gijimą ir kepenų dėmių atsiradimą.

Panašiai žiemą yra didelė aplinkos tarša. , kurioms reikalinga, kad antioksidantų sistema veiktų visu pajėgumu. Pavyzdžiui, oro teršalai iš miškų, krosnių ir automobilių, paliktų sušilti, yra įstrigę tankiame šaltame ore – oro poveikis žinomas kaip inversija. Prasta oro kokybė yra vienas iš veiksnių, galinčių susilpninti epiderminį odos sluoksnį, sulaužyti fizinį barjerą tarp kūno ir išorinio pasaulio. Susilpnėjęs odos sluoksnis taip pat netenka vandens, tampa mažiau elastingas ir niežtintis, todėl atsiranda raukšlių, odos pleiskanojimas ir odos išbėrimai.

Vitaminai C (askorbo rūgštis) ir E yra antioksidantai ir padeda, kai organizmui trūksta natūralių medžiagų. gebėjimas apsiginti. Mitybą palaikydami maisto produktais ir papildais, kurių sudėtyje yra vitaminų C ir E, jūsų vidinė antioksidacinė sistema padės sukurti naujas odos ląsteles ir atstatyti pažeistas, apriboti fotopažeidimus ir išlaikyti tvirtą odą, kad apsaugotumėte kūną nuo aplinkos toksinų.

Pridėti jūsų mityboje MUFA ir PUFA

Riebalų rūgštys gali daug padaryti mūsų odai ir žiemos sveikatai. Maisto produktuose ir papilduose esančios mononesočiosios riebalų rūgštys (MUFA) ir polinesočiosios riebalų rūgštys (PUFA) palaiko ląstelių vientisumą ir mažina uždegimą, kai odą veikia atšiaurios žiemos sąlygos. Sveiki riebalai yra neatsiejama ląstelės dvigubo sluoksnio dalis, reguliuoja, kas patenka į ląstelę ir iš jos (įskaitant vandenį), ir padeda išlaikyti struktūrą bei funkcijas. Žuvyje ir žuvų taukuose yra naudingų PUFA, o alyvuogių aliejus – naudingų MUFA.

Šaltu oru vidutinė odos temperatūra gali nukristi net 14 laipsnių prieš pasikeičiant kūno temperatūrai. Mūsų kūnas ieško būdų, kaip išlaikyti savo organus šiltus, įskaitant rudųjų riebalų (rudojo riebalinio audinio) naudojimą kaip kuro šaltinį. Tyrimai rodo, kad didelis omega-3 suvartojimas stimuliuoja receptorius, kurie signalizuoja apie rudųjų riebalų termogenezės aktyvavimą. Ruduosius riebalus daugiausia sudaro mitochondrijos, kurias taip pat gali palaikyti nikotinamido ribosidas, esantis maisto papilduose. 

Suaktyvinti ruduosius riebalus yra gerai; šis procesas yra susijęs su geresne insulino ir gliukozės kontrole bei geresniu lipidų profiliu, o tai reiškia mažesnę 2 tipo diabeto ir širdies ligų riziką.

Papildymas kolagenu

Žiemos orai išsausina odą ir palieka daugiau raukšlių nei vasarą. Taip yra dėl mažos oro drėgmės ir atšiaurių šaltų vėjų.

2020 m. atliktame tyrime buvo nagrinėjamas kolageno poveikis įvairiomis oro sąlygomis. Šiame atsitiktinių imčių kontroliuojamajame tyrime buvo tiriamos moterys nuo 40 iki 60 metų amžiaus, o rezultatai buvo pakoreguoti pagal temperatūrą, drėgmę ir UV spinduliuotę, naudojant oro duomenis iš jų namų. Moterys, kurios vartojo kolageną, žymiai mažiau netenka vandens per odą, pagerino odos drėkinimą ir išlaikė daugiau drėgmės nei moterys, kurios nevartojo kolageno.

Papildai kolagenu palaiko odos drėkinimą, elastingumą ir stiprumą jau per keturias savaites. Thorne's Collagen **** taip pat yra nikotinamido ribozido, kuris palaiko mitochondrijų funkciją, ir augalų ekstraktų, kurie palaiko odos drėkinimą, elastingumą ir tonusą.

Atsakomybės neigimas

Šis tinklaraštis nėra skirtas diagnozei, gydymui ar medicininėms konsultacijoms teikti. Informacija šiame tinklaraštyje pateikiama tik informaciniais tikslais. Dėl bet kokių medicininių ir su sveikata susijusių diagnozių ir gydymo kreipkitės į savo gydytoją. Šiame tinklaraštyje pateikta informacija neturėtų būti laikoma pasikonsultavimo su gydytoju pakaitalu. Šio tinklaraščio straipsniuose pateikti teiginiai apie konkrečius produktus nėra patvirtinami dėl ligų gydymo, diagnozavimo ar prevencijos.

Ar jums patiko šis įrašas?
0
0
Straipsnio komentarai
Nėra atsiliepimų
Pridėkite savo apžvalgą

Atsiliepimai bus rodomi po moderavimo.