Facebook Pixel

Saulėgrąžų sėklų nauda sveikatai

Saulėgrąžų sėklų nauda sveikatai

Saulėgrąžų branduoliai yra švelnaus, skanaus skonio, kietos, bet subtilios ir malonios tekstūros. Jie dažnai skrudinami, kad pagerintų skonį, nors galite įsigyti žalių ir daigintų sėklų. Jei pažvelgsite į šią kultūrą išsamiau, galite sužinoti apie ją daug įdomių dalykų.

30 g nuluptų ir skrudintų sėklų yra:

Saulėgrąžų sėklos
Kalorijos 163
Bendras riebalų kiekis 14 g
Sotieji riebalai 1,5 g
Polinesotieji riebalai 9,2 g
mononesotieji riebalai 2,7 g
Baltymai 5,5 g
Angliavandeniai 6,5 g
Pluoštas 3 g
Vitaminas E 37 %
Niacinas 10 %
Vitaminas B6 11 %
Folatas 17 %
Pantoteno rūgštis 20 %
Geležis 6 %
Magnis 9 %
Cinkas 10 %
Varis 26 %
Manganas 30 %
Selenas 32 %

 

Iš lentelės matote, kad sėklose ypač daug vitamino E ir seleno – antioksidantų, apsaugančių ląsteles nuo laisvųjų radikalų žalos, kuri daro nepataisomą žalą organizmui ir blogina sergančiųjų lėtinėmis ligomis būklę. .

Be to, sėklos yra naudingų biologiškai aktyvių komponentų, įskaitant fenolio rūgštis ir flavonoidus, šaltinis, kurie vienodai veikia kaip antioksidantai, būtini odos, plaukų ir gleivinių sveikatai. Daiginti saulėgrąžų grūdai turi daugiau maistinių savybių. Daigintų, džiovintų sėklų dabar galima įsigyti „Biotus“ internetinėje parduotuvėje prieinamomis kainomis.

Kadangi saulėgrąžų sėklose yra vitamino E, magnio, baltymų, linolo riebalų rūgščių, kurios turi daug naudingų savybių. Ši turtinga sudėtis padeda sumažinti kraujospūdį, cholesterolio ir cukraus kiekį kraujyje. Veganai ir vegetarai sėklas dažnai naudoja kaip augalinės kilmės baltymų ir energijos šaltinį. O vyriškam organizmui jie labai naudingi ir padeda gamintis hormonui serotoninui.

Tuo pačiu metu tyrimai rodo ir kitą sėklų naudą sveikam imunitetui ir gerai nuotaikai. Šiais laikais kiekvienas susiduria su uždegimu; iš tikrųjų tai yra mūsų imuninės sistemos atsakas į dirginančius aplinkos veiksnius. Kai uždegimas yra ūmios formos, ląstelės pradeda mutuoti ir liga pereina į lėtinę stadiją. Šiuose stebuklinguose branduoliuose esantys flavonoidai ir kiti bioaktyvūs junginiai taip pat padeda sumažinti uždegimą, stiprina kapiliarų sieneles, turi priešuždegiminį ir hemostazinį poveikį.

Padidėjęs uždegiminio žymens C reaktyviojo baltymo kiekis kraujyje yra tiesiogiai susijęs su padidėjusia širdies ir kraujagyslių ligų bei 2 tipo diabeto rizika.

Tyrimų, kuriuose dalyvavo daugiau nei 7000 žmonių, metu paaiškėjo, kad suvalgius saują sėklų bent penkis kartus per savaitę, širdies ligų ir diabeto rizika sumažėja 35 proc. kita studijų grupė. Aukštas kraujospūdis yra pagrindinis rizikos veiksnys žmonėms, sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis, kurios galiausiai sukelia širdies priepuolį ar insultą.

Biologiškai aktyvūs junginiai ir magnis, esantys saulėgrąžų sėklose, blokuoja fermentą, sukeliantį kraujagyslių susiaurėjimą. Dėl to kraujagyslės atsipalaiduoja ir sumažėja kraujospūdis. Be to, grūduose gausu nesočiųjų riebalų rūgščių, ypač linolo rūgšties, kurią organizmas suvokia kaip į hormonus panašų junginį, taip pat padeda atpalaiduoti kraujagysles ir normalizuoti kraujospūdį bei cholesterolio kiekį.

Trių savaičių tyrime, kuriame dalyvavo moterys, sergančios 2 tipo cukriniu diabetu, buvo nustatyta, kad kasdienis sėklų (30 g) vartojimas sumažino kraujospūdį daugiau nei 5 proc., MTL cholesterolio ir trigliceridų. atitinkamai 9% ir 12%. Be to, cukraus kiekį kraujyje galima reguliuoti naudojant chlorogeno rūgštį, kurios pakanka saulėgrąžų sėklose.

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad duona su sėklomis normalizuoja cukraus kiekį kraujyje, o tai nesukelia pernelyg didelio streso kasoje ir riebalų nusėdimo. Sėklų paspaudimas padės nuraminti nervų sistemą ir pagerinti savijautą stresinėse situacijose.

Tačiau saulėgrąžų sėklos turi keletą kontraindikacijų, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį.

Būtina atsižvelgti į porcijas ir fizinio aktyvumo laipsnį, kad nebūtų sutrikdyta kalorijų pusiausvyra ir virškinamojo trakto veikla. Taip pat nepatariama saulėgrąžų dideliais kiekiais vartoti žmonėms, sergantiems vidurių užkietėjimu, kepenų ligomis ir turintiems polinkį į akmenų susidarymą. Be šių kontraindikacijų, gali pasireikšti alergija, pilvo skausmas, pykinimas ir laisvos išmatos. Stebėkite savo porcijas ir venkite per didelio kalorijų kiekio bei žarnyno nepraeinamumo.

Taip pat verta paminėti, kad yra keletas būdų, kaip juos valgyti nepakenkiant sveikatai. Sumaišykite su kitomis sėklomis arba dėkite į naminius kepinius, granolą, duoną, dribsnius, mėsą, žuvį ir kepsnius. Pabarstykite salotas su žalumynais, vaisiais ar jogurtiniais desertais, dėkite į troškintas daržoves ir vegetariškus sumuštinius.

Saulėgrąžų sėklos kepant gali pakeisti spalvą, tačiau šią reakciją galima lengvai pašalinti sumažinus sodos kiekį.

Ir atminkite, kad saulėgrąžų sėklos yra linkusios apkartti dėl didelio riebalų kiekio. Laikykite juos sandariame inde šaldytuve arba šaldiklyje, kad išvengtumėte kartumo.

Atsakomybės neigimas

Šis tinklaraštis nėra skirtas diagnozei, gydymui ar medicininėms konsultacijoms teikti. Informacija šiame tinklaraštyje pateikiama tik informaciniais tikslais. Dėl bet kokių medicininių ir su sveikata susijusių diagnozių ir gydymo kreipkitės į savo gydytoją. Šiame tinklaraštyje pateikta informacija neturėtų būti laikoma pasikonsultavimo su gydytoju pakaitalu. Šio tinklaraščio straipsniuose pateikti teiginiai apie konkrečius produktus nėra patvirtinami dėl ligų gydymo, diagnozavimo ar prevencijos.

Ar jums patiko šis įrašas?
0
0
Straipsnio komentarai
Nėra atsiliepimų
Pridėkite savo apžvalgą

Atsiliepimai bus rodomi po moderavimo.